petek, 28. februar 2014

Besednine in njih podvrste (med njimi tudi kvante imenovane)

Precej me moti trend, ki se valja po slovenski ustvarjalni sceni, tisto, ko je vse, kar napišejo na izdelke, v angleščini. Slednje sem opazila tudi na Hrvaškem. Enkrat sem se na fejsbukovi strani take revije za ustvarjanje potožila, kako se mi to ne zdi v redu. Pa so mi odgovorili, da imajo tudi bralce, ki ne razumejo hrvaško. Pa ja. Resno no, ali res vsi fantazirajo samo o tem, kako bi uspeli v tujini, natančneje v ZDA?
No, in ko ravno govorimo o ZDA ... Pred nekaj meseci sem naletela na tole spletno stran. Morala sem se smejat, kaj naj bi drugega. Potem pa sem pomislila: "Le kako bi to izgledalo v slovenščini?"
Naj ljudje govorijo, kar hočejo, vendar je slovenščina na pogovorni ravni dokaj bogata s kletvicami. Pogovorni pravim zato, ker večino teh besed ne boste našli v slovarju. Pa z raznimi nazivi za ljudi z nizkim inteligenčnim kvocientom. Res je tudi dosti sposojenk, ki pa so se kar lepo udomačile.
Kljub svoji robati zunanjosti in občasno umazanemu izražanju sem zgleda precej bogaboječe in spodobno bitje. Hočem rečt, da se potem, ko sem kupila zvežček in vanj začela pisati izbrane izreke iz svoje bogate zakladnice kvant, nisem ravno najboljše počutila. Eno je, če tako reč spraviš z jezika, drugo pa je, če jo napišeš ali  - kakšno bogokletstvo!! - izvezeš.
Vendar ...
Zadevo sem si zamislila kot nekakšen kontrast, kot jih počne ženska s tiste spletne strani - kvanta,obkrožena s kako lepo cvetlično vezenino ali čim podobnim. Končno sem lahko spravila v porabo tudi tisti debeli knjigi z abecedami.
Do sedaj sem naredila dve. Ena je posvečena slovenskemu pisatelju, ki bo te dni praznoval 170 let, druga, še ne čisto dokončana, pa Rusu iz istega časa in istega poklica. Moram reči, da so slabi občutki nekako izginili. Pravzaprav sem se mi končna rezultata zdita zabavna oz. ... lepa.
No, ne bom pa delala samo kvant. Med zapisovanjem le teh so mi prišle na misel še drugačne besede, besedne zveze ..., povezane v glavnem z literaturo, s knjigami, ki jih rada berem, glasbo, ki jo poslušam ... Vezene besede.
Besednine.



Ni komentarjev:

Objavite komentar